Roční plán
Roční plán akcí na školní rok 2024/2025
Akce, časy a termíny jsou nezávazné, mohou se vlivem jiných událostí změnit, posunout, případně i zcela zrušit.
Akce OP JAK – Projektové dny – MTU – na technické téma, placeno z dotačního programu.
Září
11. září 2024: Celoškolní schůzka rodičů – od 15:15
16. září 2024: Předškoláci – tělocvična 8. ZŠ – od 8:30 do 9:15
23. září 2024: Veselé písničky – hudební pohádky J. Koutové – od 9:00
25. září 2024: Dravci v MŠ pana Semeckého – akce pro rodiče s dětmi – od 15:00
27. září 2024: Oslavy sv. Václava – dopoledne
30. září 2024: Interaktivní program Hlavně, ať se nevzbudí! – Do světa – 1. a 2. třída – od 9:00
30. září 2024: Interaktivní program Hlavně, ať se nevzbudí! – Do světa – 3. a 4. třída – od 10:00
Říjen
8. října 2024: Projektový den – MTU Stavitel města – 3. třída – od 8:30 do 12:00
13. října 2024: Zpívání s panem Bílým – od 9:00
16. října 2024: Z pohádky do pohádky s panem Bílým – od 9:30
25. října 2024: Když má svátek naše vlast – od 9:30
Nabídka a prodej knih
Listopad
5. listopadu 2024: Projektový den – MTU Malý architekt – 3. třída – od 8:30 do 12:00
6.-11. listopadu 2024: Pečení podkoviček – dopoledne
11. listopadu 2024: Družina svatého Martina – od 9:30
Přípravy na Advent – dopoledne
Fotografování dětí
Prosinec
3. prosince 2024: Projektový den – MTU Malý inženýr – 3. třída – od 8:30 do 12:00
4. prosince 2024: Svátek Barborky – dopoledne
5. prosince 2024: Mikulášská nadílka – dopoledne
13. prosince 2024: Oslava s Lucií a úklid ve třídách s 8. ZŠ – dopoledne
19. prosince 2024: Vánoční besídka pro zaměstnance – od 9:45
Povídání nad adventním věncem – dopoledne
Pečeme cukroví, perníčky, výstava
Besídky všech tříd pro rodiče
Leden
6. ledna 2025: Tříkrálový den – od 9:45
7. ledna 2025: Projektový den – MTU Malý stavitel mostů – 3. třída – od 8:30 do 12:00
20. ledna 2025: Interaktivní program Do světa – 1. a 2. třída – od 9:00
20. ledna 2025: Interaktivní program Ve zdravém těle zdravý duch – 3. a 4. třída – od 10:00
Sportujeme na sněhu a stavíme sněhuláky
Únor
4. února 2025: Projektový den – MTU Malý stavitel mostů – 3. třída – od 8:30 do 12:00
25. února 2025: Karnevalový rej Rádia Relax – od 9:30
Projektový den Zdraví – MUDr. Janečková
Projektový den Zoubky – paní Dandarová
Březen
4. března 2025: Projektový den – MTU Malý vodohospodář – 3. třída – od 8:30 do 12:00
Začátek plaveckého výcviku – každý pátek od druhého pololetí – 3. a 4. třídy dle zájmu rodičů
Nabídka a prodej knih
Návštěva knihovny
Schůzky rodičů předškoláků – vstup dětí do ZŠ
Duben
8. dubna 2025: Projektový den – MTU Logické hry I. – 3. třída – od 8:30 do 12:00
Dopravní dopoledne, soutěže – na zahradě
Za Matějem a Kačkou, pavoučkem Potemníkem – kryt a únikové cesty
Policie ČR a doprava
Fotografování dětí
Květen
5. května 2025: Projektový den – MTU Staň se pilotem – 2. třída – od 8:30 do 12:00
6. května 2025: Projektový den – MTU Logické hry II. – 3. třída – od 8:30 do 12:00
19. května 2025: Interaktivní program Do světa Nej nej země – 1. a 2. třída – od 9:00
19. května 2025: Interaktivní program Do světa Nej nej země – 3. a 4. třída – od 10:00
26. května 2025: pejsci – 1. třída – od 8:30
Jarní besídky maminkám – 1. a 2. třída
Tvoření dětí – moje maminka
Polodenní výlet
Výlet do okolí našeho města – Čabárna, Sletiště, Zámek a Medvědárium
Nabídka a prodej knih
Červen
30. května – 3. června 2025: oslavy dětského dne
9. června 2025: pejsci – 2. třída – od 8:30
12. června 2025: Rozloučení s předškoláky a disko loučení s Myšákem – rádio Relax – od 17:00
16. června 2025: pejsci – 3. třída – od 8:30
23. června 2025: pejsci – 4. třída – od 8:30
Výlety po okolí
Besídka pro rodiče přeškoláků
Školní vzdělávací program „Svět poznávání provází dítě na cestě životem“
Program naší školy je vytvořen dle podmínek a analýzy školy, zkušeností pedagogů, zaměstnanců a rodičů mateřské školy. Naším záměrem je prožitek, který vytváří postoje, připravuje dítě na šťastné aktivní dětství v souladu s pravidly a řádem, který dává dítěti jistotu, klid a klade si za úkol orientaci v různých životních situacích: Samostatnost, spolupráce, zvídavost, komunikace, pozorovat, zkoumat, umět přemýšlet, tvořit, hodnotit.
„Svět poznávání provází dítě na cestě životem“ je program, který přirozeně provází dítě na cestě životem. Prochází oblastmi poznávání sebe, druhých lidí a všeho co nás obklopuje – svět kolem nás. Cestuje přírodou a jejími zákonitostmi – svět přírody. Učí se pozorování, poznávání, vnímání přeměnit na zkušenosti, přemýšlí, řeší, hledá způsoby, seznamuje se, navazuje přátelské vazby, přizpůsobování – svět porozumění a přátelství. Prožívá krásu českých společenských zvyků, tradic a svátků, získává dojmy, prožitky, upevňuje si lásku k rodině, řeči, vlasti – svět lidových tradic a zvyků náš. Program je pro dítě cestou k radosti z poznávání, smyslového vnímání, zvídavosti a novým zkušenostem.
Další školní a mimoškolní aktivity
Akce plánujeme, ale i zde platí, že se uskuteční dle epidemiologické situace a provozních podmínek školy.
Kouzelná flétnička – čtvrtek
Královské říkání (řečová průprava) – úterý
Plavecký výcvik pro 3. a 4. třídu – každý pátek od druhého pololetí
Keramika 1-2 výrobky za pololetí
Tvořivé chvilky dle plánu jednotlivých tříd
Práce s tablety, Magic boxem a jinou technikou dle plánu jednotlivých tříd
Artefiletika
Moderní pojetí výtvarné výchovy, které využívá některých prostředků arteterapie. Navazuje na rozvoj tvořivosti dítěte, respektuje přirozené potřeby dítěte, vytváří možné nejlepší podmínky pro jeho individuální rozvoj.
Artefiletikou se děti učí nabírat duševní sílu a pohodu, předcházet k jejich psychickému nebo sociálnímu selhávání v pozdějším věku. Od narození po celý život se každý člověk musí vyrovnávat se světem, v kterém žije. V jeho nitru se ukládají vzpomínky, zkušenosti a poznatky, rodí se názory, přání, propuká radost. Vzniká ale i úzkost, strach, negace… Výtvarný projev zachytí ty nejskrytější obsahy, zveřejní je, člověk o nich přemýšlí, může se o nich vyjadřovat, posuzovat, dává jim tvář.
Hlavním záměrem je zprostředkovat dítěti cestu ke světu kultury, přírody na základě jeho výtvarných zážitků, hudbou, tancem, pracovními dovednostmi.
Cílem je výchovně zhodnotit výtvarnou aktivitu jako symbolického prostředníka mezi niterným světem dítěte a světem lidské kultury nebo přírody.
Důležitou stránkou je příklad dospělého. Kdo s artefiletikou pracuje měl by mít potřebné osobní kvality. Předpokladem je moudrost, nadhled nad řešenými otázkami, citlivý vztah k dítěti a být vyrovnaný sám se sebou. Umět zpracovávat zážitky, citlivě je vnímat, hovořit o nich. Člověk napřed musí projít sebepoznáním, prohloubením empatických schopností, imaginací.