Roční plán
Roční plán akcí na školní rok 2022/20223
Akce, časy a termíny jsou nezávazné, mohou se vlivem jiných událostí změnit, posunout, či zcela zrušit.
Září
7. září 2022: Celoškolní schůzka rodičů – 15:15
22. září 2022: Exkurze Lego – 3. třída
22.-27. září 2022: Pečení srdcových perníků
29. září 2022: Oslava krále Václava
Říjen
17. října 2022: Letem světem s panem Bílým – 9:00
27. října 2022: Když má svátek naše vlast
Prima Vizus – kontrola očí
Nabídka a prodej knih
Sběr papíru, víček a hliníku
Listopad
7. listopadu 2022: Rytířská pohádka
7.-11. listopadu 2022: Pečení podkoviček
11. listopadu 2022: Družina svatého Martina
Prosinec
5. prosince 2022: Divadlo Řimbaba – 8:30
6. prosince 2022: Svátek Barborky – dopoledne
6. prosince 2022: Mikulášská nadílka – dopoledne
13. prosince 2022: oslava s Lucií a úklid ve třídách – dopoledne
Povídání nad adventním věncem
Vánoční besídka pro zaměstnance, důchodce a hosty
Pečeme cukroví, perníčky, výstava
Besídky všech tříd pro rodiče – aktuální termín bude zveřejněn
Jarmark – výroba s rodiči
Leden
6. ledna 2023: Tříkrálový den – 9:45
Sportujeme na sněhu a stavíme sněhuláky
Únor
18. února 2023: karnevalový rej – 9:45
Zoubky s paní Dandarovou
Návštěva u lékaře – MUDr. Janečkové
Sběr papíru, víček a hliníku
Březen
Nabídka a prodej knih
Návštěva knihovny
Schůzky rodičů
Vynášení zimy
Duben
Dopravní dopoledne, soutěže – na zahradě
Za Matějem a Kačkou, pavoučkem Potemníkem – kryt a únikové cesty
Policie ČR a doprava
Fotografování dětí
Květen
Besídky maminkám
Výstavky prací – moje maminka
Polodenní výlet – poznáváme město
Výlet – Čabárna, Sletiště, Zámek a medvědárium
Radostný den – setkání děti z 8. ZŠ a děti naší MŠ
Divadlo Lampion
Nabídka a prodej knih
Červen
1. června 2023: den dětí
8.-11. června 2023: Besídka pro rodiče předškoláků – 15:15
Výlety po okolí
Sběr papíru, víček a hliníku
Rozloučení s předškoláky a disko loučení s Myšákem – rádio Relax
Školní vzdělávací program „Svět poznávání provází dítě na cestě životem“
Program naší školy je vytvořen dle podmínek a analýzy školy, zkušeností pedagogů, zaměstnanců a rodičů mateřské školy. Naším záměrem je prožitek, který vytváří postoje, připravuje dítě na šťastné aktivní dětství v souladu s pravidly a řádem, který dává dítěti jistotu, klid a klade si za úkol orientaci v různých životních situacích: Samostatnost, spolupráce, zvídavost, komunikace, pozorovat, zkoumat, umět přemýšlet, tvořit, hodnotit.
„Svět poznávání provází dítě na cestě životem“ je program, který přirozeně provází dítě na cestě životem. Prochází oblastmi poznávání sebe, druhých lidí a všeho co nás obklopuje – svět kolem nás. Cestuje přírodou a jejími zákonitostmi – svět přírody. Učí se pozorování, poznávání, vnímání přeměnit na zkušenosti, přemýšlí, řeší, hledá způsoby, seznamuje se, navazuje přátelské vazby, přizpůsobování – svět porozumění a přátelství. Prožívá krásu českých společenských zvyků, tradic a svátků, získává dojmy, prožitky, upevňuje si lásku k rodině, řeči, vlasti – svět lidových tradic a zvyků náš. Program je pro dítě cestou k radosti z poznávání, smyslového vnímání, zvídavosti a novým zkušenostem.
Další školní a mimoškolní aktivity
Akce plánujeme, ale i zde platí, že se uskuteční dle epidemiologické situace a provozních podmínek školy.
Kouzelná flétnička – čtvrtek
Královské říkání (řečová průprava) – úterý
Plavecký výcvik pro 3. a 4. třídu – každý pátek od druhého pololetí – bližší informace budou upřesněny
Keramika 1-2 výrobky za pololetí
Tvořivé chvilky dle plánu jednotlivých tříd
Práce s tablety, Magic boxem a jinou technikou dle plánu jednotlivých tříd
Artefiletika
Moderní pojetí výtvarné výchovy, které využívá některých prostředků arteterapie. Navazuje na rozvoj tvořivosti dítěte, respektuje přirozené potřeby dítěte, vytváří možné nejlepší podmínky pro jeho individuální rozvoj.
Artefiletikou se děti učí nabírat duševní sílu a pohodu, předcházet k jejich psychickému nebo sociálnímu selhávání v pozdějším věku. Od narození po celý život se každý člověk musí vyrovnávat se světem, v kterém žije. V jeho nitru se ukládají vzpomínky, zkušenosti a poznatky, rodí se názory, přání, propuká radost. Vzniká ale i úzkost, strach, negace… Výtvarný projev zachytí ty nejskrytější obsahy, zveřejní je, člověk o nich přemýšlí, může se o nich vyjadřovat, posuzovat, dává jim tvář.
Hlavním záměrem je zprostředkovat dítěti cestu ke světu kultury, přírody na základě jeho výtvarných zážitků, hudbou, tancem, pracovními dovednostmi.
Cílem je výchovně zhodnotit výtvarnou aktivitu jako symbolického prostředníka mezi niterným světem dítěte a světem lidské kultury nebo přírody.
Důležitou stránkou je příklad dospělého. Kdo s artefiletikou pracuje měl by mít potřebné osobní kvality. Předpokladem je moudrost, nadhled nad řešenými otázkami, citlivý vztah k dítěti a být vyrovnaný sám se sebou. Umět zpracovávat zážitky, citlivě je vnímat, hovořit o nich. Člověk napřed musí projít sebepoznáním, prohloubením empatických schopností, imaginací.